המשפיע החב"די מגיב לסערה: "הרבי היה נגד גיוס בני הישיבות"

    דוד לזר | צילום: חב"ד אינפו, חב"ד COL 5 Comment on המשפיע החב"די מגיב לסערה: "הרבי היה נגד גיוס בני הישיבות"
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מגדולי משפיעי חסידות חב"ד הגיב הערב (ראשון) ב'קול חי' לסערה סביב זהות מפרסמי העלון 'שיחת הקנטוניסטים' שבו הועלו דעות חמורות כביכול מטעם חסידות חב"ד נגד גיוס בני הישיבות.

    כזכור, ביום שישי האחרון הופץ בריכוזים רבים ברחבי הארץ עלון בשם 'שיחת הקנטוניסטים' בעיצוב – חיקוי מדויק של 'שיחת השבוע', ובו ד"ת וסיפורים היסטוריים מאדמו"רי חב"ד בנושא גיוסם של תלמידי ישיבות לצבא ושלילת התמיכה בציונות.

    בחסידות חב"ד הכחישו כי הם אלו שעומדים מאחורי הפצת העלון, ואחרים טענו כי מי שעמד מאחורי הוצאתו הם גורמים המזוהים עם 'בני תורה' המתנגדים לתיקון שנעשה לאחרונה ב'חוק הגיוס' באישור מועצת גדולי התורה – במסגרת מאבקם ב'יהדות התורה'.

    nf_3874_260660

    אולם כאמור הערב ב'מהדורה המרכזית' עם מני גירא שוורץ ב'קול חי' הגיבה אישיות בכירה מחסידות חב"ד לעלון המזויף והבהירה את דעתו של הרבי זצ"ל על גיוס בני הישיבות.

    המשפיע החב"די הרב טוביה בלוי ששוחח עם גירא אמר כי "אני לא יכול לומר מי עשה את זה, גם אני ראית את זה, כל אחד יכול להיות מאחורי זה, כל מה שכתוב שם הם דברים נכונים, דעת רבותינו הקדושים במיוחד של הרבי נגד גיוס בני הישיבות לצה"ל, הרבי השמיע עשרות פעמים את דעתו נגד זה ואין כאן שום חידוש למעשה".

    הרב בלוי האריך על שיטת הרבי וחב"ד של יציאה לעבודה אחרי כמה שנים של לימוד בכולל, "כשמדברים אחרי נישואין – צריך שנה שנתיים בכולל, וזה לא השיטה לשבת כל היום לכולל, כי בודדים הם אלו שתורתו אומנותו, לשבת בכולל מספר שנים אחרי הנישואין כן, לספוג כמה שיותר תורה לקראת היציאה לשוק החיים".

    אבל לדבריו, "בעיקרון מי שלומד תורה אסור לו לעזוב את הישיבה, והדעה של הרבי הרבה יותר חמורה ממה שמובא בגיליון הזה, ואין שום התר כל שהו", אמר הרב בלוי והוסיף כי הרבי אמר כי "כל עוד יש גיוס בנות בצה"ל  – אז גיוס בנים זה אותו איסור".

    הראיון המלא:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יש הקלטה של הרבי שמדבר על כך שמי שעושה צבא עושה עבודה חשובה של שמירה על עם ישראל גשמית,אבל בד ובד מי שלומד תורה ויוצא במקום זה לשרת בצבא דומה למפקד שנמצא בעורף במקום בטוח ורוצה לצאת לחזית הקרב כדי ש"יסתכן ויהיה גיבור באופן שווה לכולם" ובכך לא רק שאינו תורם למערכה אלא מחליש אותה ועושה נזק לכלל,כולל לאותו צבא שהוא מתיימר לעזור לו.

    2. 4

      האתר שלכם נהיה עצניק מיום ליום.
      לא עושה חשק לקרא בו.

    3. 3

      למגיב 2 אמרת את מה שהרבה חושבים ובאמת הרבה הפסיקו לקרוא באתר כי כל כתבה שניה קשורה איכשהו לעצניקים [זה נראה כמו 'הפלס']
      צריך לפנות לאחראים ולדבר ע"ז כי לפי מה שאני יודע זה רק עורך אחד שכל הזמן דוחף את זה

    4. 2

      אגב המשפיע הנ"ל לא מיצג כי עם חלק מצומצם מאוד של קהילת חב"ד בעיקר הירושלמים נא לא להתייחס לשוליים

    5. 1

      למגיב4 נא לא לזלזל ברבנים! מכתיבתך נראה שאתה לא חבדניק וגם לא מתקרב לכזה הרב הנ"ל הוא רב נכבד ביותר המייצג את הציבור החבד"י ביותר